| by munyika | No comments

Új év, új logo! – A 2021-es logo trendek – 2. rész

Meghoztam a folytatást! Ha még bírod a temérdek logos újdonságot, s ez idáig nem találtad meg a kedvencedet, olvass tovább!

Források:

https://99designs.com/blog/trends/logo-design-trends/

https://www.wix.com/blog/2020/11/logo-design-trends

https://graphicmama.com/blog/logo-design-trends-2021/

Statikus mozgás

Az elmúlt években nyomon követhettük az animált hatású logok felemelkedését és szárnyalását. Természetesen a designerek is szeretik újabb kihívások elé állítani magukat, aminek eredményeképp egyre életszerűbb mozás-imitációkkal találkozhatunk mostanság. A mozdulatlan mozgás egyre hitelesebb kifejezésére a mozgási vonalak, folyékony, áramló formák és fröccsenő, széthulló részecskék mind-mind kiválóan alkalmasak. Néhány éve erre a célra még csak pontokat és vonalakat, ún. morze vonalakat használtak (http://blog.whiteweb.hu/2019/07/25/logo-trendek-napjainkban/), de a designerek nem nyugszanak, mindig kitalálnak valami újat.

Klasszikus szimbólumok modernizálása

A logok eredetének feltárásához érdemes visszanyúlni egészen az ősi mitikus és vallási szimbólumok használatáig. Akárcsak az újjászülető főnixmadár, vagy az egyiptomi hieroglifák, a logok is ikonok. Ezek az újkori emblémák a különféle brandek egyéni üzeneteit hivatottak kifejezni, erősíteni. A fent említett régi szimbólumok olyan szinten beépültek a köztudatba, hogy egyre bátrabban alkalmazzák őket különféle grafikák készítése során. Használatuk eddig is gyakori jelenség volt, viszont az egyszerűsítés, modernizálás egyre nagyobb hangsúlyt kap a tervezés során. És lássuk be, ez egészen jó taktika, hiszen a logo mondanivalójának egy része már nem szorul magyarázatra, szinte készen kapjuk. Bár azért érdemes hozzáadni plusz grafikai elemeket, hogy (pontosan a népszerűségük miatt) ne legyen összetéveszthető, kommersz, és ne olvadjon bele a nagy logo-masszába.

Kézi rajz ábrázolás

A számítógépeknek és a nagyszerű grafikai programoknak köszönhetően a logo készítés manapság szinte teljesen digitalizált formában történik. A skicceket leszámítva természetesen, bár már ebben sem vagyok biztos… 🙂 A rajzprogramok adta lehetőségek segítségével pontos és szabályos formákat tudunk létrehozni. És igen, mivel a tökéletes lett a megszokott, a designerek máshogy próbálnak egyediséget csempészni a logokba. Például a kézi rajz hatás szerethető szabálytalanságaival, mely a nosztalgikus, meghitt érzés mellett egy kis szeszélyességgel fűszerezi meg a grafikát, s teszi ez által emberivé és különlegessé.

Természet ihlette motívumok használata

A természet által inspirált logok eddig is nagy népszerűségnek örvendtek bizonyos területeken, mint például az egészségügy és a környezetvédelem. Mostanra azonban kezdik kinőni ezeket a szektorokat, és a közkedvelt levél, virág, inda stb. motívumok lassan felütik fejüket szinte minden területen. A természeti elemek a megújulás, a növekedés, a nyugalom és a harmónia érzését közvetítik felénk, mely valójában rengeteg cég kommunikációjában megállja a helyét. Hát kívánhatunk ennél pozitívabb üzenetet egy logotól?

Analóg színek párosítása

Az analóg, vagy rokon színek a palettán egymás szomszédságában elhelyezkedő árnyalatok. A gyakorlat azt mutatja, hogy kezdünk elszakadni az eddig igen népszerű neon színektől és túlzó kontrasztoktól, s az irányt inkább a hasonló árnyalatok alkalmazása felé vesszük. Ezek a kombinációk harmóniát kommunikálnak, s megnyugtatnak minket. Ha te is szívesen alkalmaznád ezt a stílust céged arculatához, mindenek előtt válassz ki egy elsődleges színt, majd egészítsd ki azt a palettán közvetlenül mellette találhatóak közül egy vele harmonizáló színnel, esetleg egy halványabb, semlegesebb árnyalattal. Így egy merész, összetett logo is befogadható lesz a közönség számára, s vizuálisan sem terheli túl a szemünket.

A szín a designerek egyik legerősebb eszköze az érzelmek befolyásolására. És bár ezekben a színkombinációkban semmi újdonság nincsen, azt hiszem, nem szorul magyarázatra, hogy miért is fog jól esni a lelkünknek egy kis harmónia és nyugalom a 2020-as év után…

Grádiensek

Akárcsak a 3D hatások, a színátmenetek használata is ad egy mélységet a designnak, a minőség érzetét erőteljessé, szinte kézzel foghatóvá teszi. Azonnal felébreszti az emberek kíváncsiságát, felkelti a figyelmüket. Ez a design trend segít a logo színeire terelni a hangsúlyt, az átmenetek szinte vezetik a tekintetünket egyik elemrő a másikra, s első pillantásra professzionális hatást keltenek.

Ezek voltak tehát a logo trend jóslatok a 2021-es évre. Az pedig, hogy ténylegesen melyik irányzatok lesznek a legnépszerűbbek, a nyár eleji Logo Lounge jelentésből kiderül. (Hozom majd nektek azt is, már csak fél évet kell várni… 🙂 ) Addig viszont, ha újból átfutnátok a 2020-as logo trendeket, akkor katt ide: https://www.logolounge.com/articles/2020-logo-trend-report

És Neked melyik stílus a kedvenced?

Természetesen most is várom a hozzászólásokat! Ha pedig elhatároztad magad és készen állsz az új arculatodra, weboldaladra, bátran vedd fel velem a kapcsolatot!

https://www.whiteweb.hu

Vélemény, hozzászólás?