| by munyika | 2 hozzászólás

Új év, új logo! – A 2021-es logo trendek – 1. rész

Közelít az új év (végre!), tele új lehetőségekkel és természetesen friss design trendekkel!

Ha logo készítés előtt állsz és még nincs elképzelésed a designt illetően, vagy egyszerűen csak érdekelnek a legújabb stílusirányzatok és szeretsz naprakész lenni, akkor ez a cikk neked szól. Meríts ihletet a 2021-re jósolt logo trend összeállításomból! Különféle forrásokból szemezgettem ki neked az ígéretes példányokat, vagy a legtöbb helyen megemlített megoldásokat. A választék bőséges, biztosan te is találsz köztük kedvedre valót. 

Források:

https://99designs.com/blog/trends/logo-design-trends/

https://www.wix.com/blog/2020/11/logo-design-trends

https://graphicmama.com/blog/logo-design-trends-2021/

https://www.behance.net/gallery/102654335/emogram-x-CQIFS-2020

Ólomüveg hatás

A designerek előszeretettel nyúlnak vissza régi stílusokhoz, hogy kicsit átdolgozva, felfrissítve azt, valami teljesen újszerűvel lepjenek meg minket. Így történt ez az ólomüveg használatával is, amely ugyan nem most éli fénykorát, de annak imitálása egyre elterjedtebb napjainkban. Rendkívül hálás megoldás, hisz eleve keretet, formát ad a logonak, illetve a hangsúlyos kontúrok is illenek hozzá. Ez a stílus tehát egy részletgazdag grafikát is képes tökéletes logová formálni, ami ezáltal harmonikus egységet alkot, egyszínű verzióban is remekül működik (körvonal) és nem utolsó sorban kis méretben is jól kivehető.

Mint láthatjuk, ennek is van modernebb, letisztultabb változata, de egy kis retro/vintage hatással feldobva is igen különleges és kifejező tud lenni.

Egyszerű geometriai alakzatok használata

Ismét, vagy inkább még mindig. Megunhatatlan! Jogosan merül fel a kérdés, hogy mi olyan különleges ezekben a vonalakban, körökben és sokszögekben? Hisz ezt egy óvodás is megrajzolja! 🙂 Lehet. Ugyanakkor az egyszerűsítés lehetősége a logok tervezése során rendkívül fontos szempont. Mivel gyakori, hogy egy grafika elkészítése különféle alap formák felhasználásával történik, így adja magát a dolog, hogy megpróbálunk kevesebb építőelemből kihozni egy kevésbé részletgazdag logot, ami ugyanúgy képes ábrázolni a témát. Nagyszerűségük tehát pont az egyszerűségükben rejlik, és alkotóelemeik sokszínű felhasználási módjában (további arculati design elemekhez, vagy marketing segédanyagokhoz, háttérnek, mintának stb).

Ugyanakkor valljuk be őszintén, hogy mennyire ötletesek az ehhez hasonló designok, és noha egyszerűen megrajzolhatónak tűnnek, lehet, hogy sosem jutott volna eszünkbe ilyen módok ábrázolni az adott témát.

Betűlogok – kis csavarral

Ahogy az egyszerű geometriai formák is vissza-visszatérnek, úgy a betűlogok sem fognak kimenni a divatból. És ezen a téren is lehet mindig újítani, kitalálni valami rendhagyót. Akár egy minimális módosítást, ami néha többet tud hozzáadni a szöveges logohoz, mintha megspékelnénk még egy grafikai elemmel. Ilyen formában is kifejezi a céget és annak mondanivalóját, s közben tökéletes egységet alkot, nem válik külön a szöveg és a grafika.

Ilyen térhódító újdonságok napjainkban a kisebb-nagyobb módosítások, torzítások, átalakítások a betűkön, vagy a szöveghalmozások, átfedések. A kevesebb néha több, és a betűlogok általában jól teljesítenek, de így egy csipetnyi fantáziával még emlékezetesebbé tudjuk tenni szöveges logonkat.

Portré, kabala és bolondos karakterek

Jellemző emberi tulajdonság, hogy tudat alatt mindenhol arcokat keresünk és látunk (te is biztosan nézegettél már felhőket). Ez segít megmagyarázni, miért alakítunk ki erősebb érzelmi kötődést egy olyan logoval, aminek van arca is. Minél autentikusabb és emlékezetesebb a karakter, annál erősebb a kötődés. Ezt a tényt kihasználva egyre többen készíttetnek cégüknek arcképes logot. A paletta rendkívül széles: az egyszerűsített flat designtól a szinte fotorealisztikus rajzokig bármilyen portréval találkozhatunk.

Pontosan emiatt népszerűek a cuki kabalák (ún. mascot design) vagy a furcsa, bolondos (vagy épp őrült) karakterek is. Ki mivel szeretne azonosulni… Mindamellett, hogy ezek a karaktrek egyre szürreálisabbak, gyakran sem a szín, sem a forma nem nagyon közelít a valósághoz (de szerintem pont ettől jópofák), remekül hasznosíthatók a cég kommunikációs kiadványaiban. Ha úgymond életet lehelünk beléjük, kiválóan alkalmazhatók animációkhoz, infografikákhoz stb.

Szimmetria

Az egyensúlyra való törekvés az egyik legfontosabb szabály a logo tervezés során, aminek kiváló kifejező eszköze a szimmetria. Egy ilyen design kellemes látványt nyújt és harmóniát sugall, ugyanakkor a stabilitást is kifejezésre juttatja, akár egy épület, mely magas és komplex, mégis szilárdan áll a talajon. Bár egyre gyakoribbak a rendhagyó elrendezésű logok is, az egyensúly és a szimmetria tudat alatt mindig hatni fog az emberekre, így valószínűleg sokáig népszerű lesz.

Emotikonok használata

Az emojik hasznos társaink mindennapi kommunikációnk során. Már több mint 3300(!) karakter segít nekünk mindenki által jól érthetően kifejezni magunkat, nyomatékosítani, egyértelművé tenni mondanivalónk érzelmi töltetét. Nincs ez másképp a design világával sem, ahol most kezd egyre népszerűbbé (és elfogadottá) válni használatuk.

https://www.wix.com/logo/maker

Ha túl tudunk lépni a giccs-faktoron, beláthatjuk, hogy ügyesen használva őket megvan a helyük a design, és akár még a logok világában is. A MoMA (Museum of Modern Art) szerint mindenképp figyelemreméltó a hatásuk és jelentőségük, 2017-ben szentelt is a témának egy kiállítást (Inbox: The Original Emoji). Tehát készüljünk fel rá, hogy mostantól bárhol, bármikor összefuthatunk velük designelemként, vagy logo formájában. 🙂

Glitch (elektronikus) effekt

A glitch jelentése elektronikai hiba. Biztosan mindenki találkozott már hasonló, szétcsúszott képernyővel. A régi szép idők TV készülékei gyakran produkálták ezt a most reneszánszát élő effektet. Mindenesetre egyre elterjedtebb, s nekem valamiért most személyes kedvencem. Talán mert olyan jól kifejezi az elmúlt évet….

A glitch effektes logo olyan, mint a 2020-as évünk volt: váratlan, tökéletlen, szétcsúszott, kaotikus…vagyis nem pont erre számítottunk, és ami elromolhat, néha el is romlik. De mivel az új rend a káosz lett, megszoktuk, s talán ezt-azt meg is tudtunk szeretni benne (home office? 😉 ). És bár nehéz, de próbáljuk a jó oldalát is meglátni a dolgoknak.

Elsőre talán értelmezhetetlennek, vagy indokolatlannak tűnik, de ennek a logonak is megvan a maga szépsége, különlegessége. És bizonyára nem minden üzleti profilhoz fog passzolni, de talán ez nem is baj. Talán pont ezért nem lesz elcsépelt, és ezért fognak rá felfigyelni.

FOLYT. KÖV.

Mivel rengeteg újdonságot találtam nektek logo témában, hagyok egy kis időt, hogy az eddig felsoroltakat emésztgessétek (én pedig megírjam a második részt 😀 ) és hamarosan érkezem a befejezéssel.

Neked melyik stílus a kedvenced, és miért?

Természetesen most is várom a hozzászólásokat! Ha pedig elhatároztad magad és készen állsz az új arculatodra, weboldaladra, bátran vedd fel velem a kapcsolatot!

https://www.whiteweb.hu

2 Comments

K. S. Ágota

2020.12.08. at 15:50 Válasz

Ha már kérdezed, nekem az ólomüveg hatás a legtetszetősebb, a szinek, a formavilág miatt. Igaz nem a legmodernebb, de örőkké dekoratív szépségek…
Kössz a meghallgatást… Röviden ennyi… Pussszz 💞💞

munyika

2020.12.08. at 17:08 Válasz

Köszönöm! Remélem, nem azért ez a kedvenc, mert csak eddig jutottál az olvasásban..? 🙂 Tudom, hosszú a cikk, de cserébe sok benne a kép 🙂

Vélemény, hozzászólás?